Setiap orang ada pandangan masing-masing tentang hidup ni. Aku ni bukanlah special sangat pon. Nak kata aku ni ada pandangan sendiri, memang agak jauh la sekali. Pandangan dan falsafah aku tentang hidup ni adalah hasil kombinasi dan influence daripada banyak perkara macam orang hebat yang aku jumpa, buku, quotes from awesome people and religious scholars.

Aku rasa hidup ni simple sangat kalau kita expect less. Sometimes, kalau kita terlalu sangat mengharapkan sesuatu, kita akan rasa diri kita ni tak cukup sempurna. Terlalu mengejar kesempurnaan dalam hidup is not a bad thing, tapi it might hurt us in the process.

“Expect less, be thankful more!”

“Bersyukur dengan nikmat yang diberi!”

Aku memang dah bisa dengar kata-kata ni. Memang ada benar jugak la apa yang diperkatakan. Setengah orang akan kata,

“So tak yah berusaha la?”

Of course you have to! But you have to know your limit, and know what you really want. This might work for me but not on other people.

I just wanna live this life my way!

This just my way of life.

-Love and Peace!-

 

, ,

Leave a Reply